Capoeira meister... - Reisverslag uit Rome, Italië van Thijs Roosendaal - WaarBenJij.nu Capoeira meister... - Reisverslag uit Rome, Italië van Thijs Roosendaal - WaarBenJij.nu

Capoeira meister...

Door: Ties

Blijf op de hoogte en volg Thijs

10 Oktober 2005 | Italië, Rome

Lieve Tina...

Ik ben een jongen van 19 en ik heb het enorm naar mijn zin in Rome. Maar mijn ouders willen dat ik weer terugkom met de kerst. En dat wil ik helemaal niet. Wat moet ik nu doen?

Groetjes Thijs....

PS. Ik zal ook meteen even vertellen wat ik allemaal gedaan heb hier in de afgelopen dagen... Komtie dan he... Komtie Komtie dan he....

Lieve Lezer of Lezeres...

Het is weer maandag, en dat betekent dat er weer een weekend achter de rug is... En voordat het weekend is, is het altijd nog donderdagavond en vrijdag geweest. Donderdag naar de wijnproeverij geweest. Het gegeven door iemand die de italiaanse broer is van "bolle" Bertje Schipper (de wiskundeleraar die het ECL terroriseert). met zo'n evenbeeld smaakt de wijn natuurlijk nooit goed. Na 3 glazen wijn doorgespoeld, afgelebberd en geroken te hebben ben ik met bijna de hele "proef"groep uiteten geweest in een nabijgelegen restaurant. Heerlijk gegeten daar! Op de rekening waren die slimmerds alleen 6 hoofdgerechten vergeten. Dat shceelde al snel 70 euro. Ware het niet dat er een paar Verrückte Deutschers zaten die het n btje te veel van t goede vonden. Als dank voor ons gouwe pikkie... of was het nou de goudeerlijkheid van de duitsers? naja, hoe dan ook... we kregen 2 flessen rode wijn voorgeschoteld. Dat gaat er bij Thijs altijd wel in. Dus het werd uiteindelijk een gezellige boel!
Vrijdag was het weer heel vroeg op school... na school dan ook maar lekker een pizzatje gegeten om me daarna richting bed te begeven.
Vrijdagavond: Met Judith (een van de 2 nederlandse meiden uit mn apartement) en Manuel het nachtleven van Rome geproefd. Hetgeen er hier ietwat anders aan toe gaat. We waren bij THE PLACE TO BE qua uitgaan. En dat hebben we geweten!! Het begon met het binnenkomen. Zonder een vrouw en een grote bek kom je niet binnen. Want je staat met ze allen achter een touw te wachten totdat er een vrouw (of meerdere) met je mee naar binnen willen. Maar dat is niet alles, want je moet ook nog zorgen dat je a) 1 van de uitsmijters kent of b) de uitsmijter naar je toe roept, zegt dat je uit holland komt, voor een bedrijf werkt dat uitgaansmogelijkheden in het buitenland promoot in Nederland en laten zien dat je een blonde vrouw bij je hebt. Dat laatste heb ik dus maar gedaan en we waren, ondanks dat we niet op de gastenlijst stonden, toch binnen. Dan denk je dat je alles gehad hebt, maar nee... dan moet je nog €20 betalen voor de entree en elk drankje kost €10. Desondanks was het echt n superavond. Hele goede discotheek met lekkere clubmuziek en ik heb me goed vermaakt!
Dat die Italianen heetgebakerd zijn dat wist ik al, maar dat ze na het uitgaan een soort openbare slachterij houden dat wist ik niet. Aan het einde van de party stond er een gozer in het VIP-gedeelte, maar had geen VIP-stempel. Maar inplaats van dat de uitsmijter even vraagt of hij weg wilt gaan, denkt hij de jongeman wel eventjes aan te kunnen pakken en hem (op z'n uitsmijters) het VIP gedeelte uit te smijten. Dat resulteerde in een serie moordaanslagen waar al Qaida nog een punt aan kan zuigen. De jongeman bleek de aanval, die de uitsmijter trachte te ondernemen, niet te waarderen en, helaas voor de uitsmijter, was hij ook iets sterker dan gedacht. De uitsmijter werd bij zn kraag gepakt, opgetild en van t podium afgesmeten :D. Mooi om te zien. Daarna doken er een aantal italianen op de uitsmijter, kwamen er nog meer uitsmijters bij en werd het een rollende eenheid die via 2 nooduitgangen naar buiten rolde... Wat er in de 15 minuten daarna is gebeurd weet ik niet, maar toen we buiten kwamen, waren de uitsmijter weer binnen in de discotheek en begon er een ware slachtpartij buiten! Wat begon met 1 gozer die op 2 gasten begon in te meppen, resulteerde binnen 2 minuten in een plein waarin elke plaats werd benut om iemand zijn kop in te rammen. Toen er van buitenaf nog meer groepen met gasten kwamen en ze ook flessen begonnen kapot te slaan ben ik met mijn feestcompanen maar snel weg gegaan.
Taxi terug naar huis genomen en daarna gaan slapen. Komt alleen dat "&%$&%£"/-wijf van een schoonmaakster me om 11 uur uit mn bed slepen, omdat ik moest verhuizen!!
Niet dat ik het erg vond om te verhuizen, maar voor mij was t iets te vroeg, aangezien ik hier een permanent slaapgebrek heb. Ik zit de komende 2 weken in een eenpersoonskamer die net zo groot is als de 2persoons en op 2 meter van mn oude kamer gelegen is. Mooi dacht ik zo...
Zaterdag maar wezen shoppen. Heb mezelf maar in n nieuwe jas en n nieuw shirt gehezen. Je moet wat he... Wat wel erg vervelend was is dat het de laatste 4 dagen van vorige week keihard of stevig geregend heeft. Want mij doe je er geen plezier mee.
Zaterdagavond speelde Nederland zijn cruciale wedstrijd tegen Tjechie... maar Zwitserland speelde ook een cruciale wedstrijd tegen Frankrijk. Aangezien Manuel een Zwitser is en erg voetbalfan wilde hij die wedstrijd zien. Maar er was een makkelijke oplossing. In de buurt zit een cafe met nogal wat beeldschermen, waardoor we in staat waren zowel Nederland als Zwitserland te kijken. De overwinning van nederland en t gelijkspel van Zwitserland hebben we gevierd met een mooie lading bier. Daarna met een zooi australiërs n afterparty gebouwd in een of ander gaar feesthonk voor engelstaligen. En na een strompeling naar huis weer veilig in me bed aangekomen om n uur of 3. Mooie avond gehad. Zondag was ik niet helemaal de oude. Ik heb tot t einde van de middag in bed gelegen aangezien de alcoholverwerking in mn reguliere slaaptijd niet snel genoeg is gegaan. Wat resulteerde in een ietwat beroerd gevoel. Maar na een extra slaap van een paar uur was ik weer helemaal het mannetje en heb ik kennis gemaakt met de braziliaan die in eerste instantie bij mij in de kamer zou verblijven.

Ricardo...
De braziliaan heeft de naam Ricardo meegekregen, gevolgd door nog een stuk of 5 andere namen, maar die heb ik maar niet onthouden. Ricardo is 30 jaar, loopt er bij als een eskimo als het 20 graden is en rookt menthol sigaretten. :D Het is een ongelooflijk gezellig figuur, praat aan een stuk door en had geen idee wat dat rare ding in zijn kamer was. Nadat ik met hem ging kijken wat het was, heb ik uitgelegd dat dat nou een verwarming was en het in Europa normaal is zo'n ding in huis te hebben. Maar nu het leukste van het verhaal, hij zwaar "into" Capoeira (voor de leken onder ons: dat is een braziliaanse vechtspoort waarin een heleboel acrobatiek zit en uitgeoefend word op de muziek van een aantal typische instrumenten) Nou verdiend hij ook zijn brood met capoeira lessen en had hij wel de behoefte om mensen capoeira bij te brengen. En ik voelde me wel geroepen, want naast een heleboel wandelen in Rome doe ik qua sport niks. Morgen begint mijn training tot Capoeira Meister! Zaterdag gaat hij naar een Capoeira-event in Milaan en vroeg of ik toevallig ook mee wilde komen. Dat lijkt mij wel een leuk idee, dus als het in mijn schema past dan ga ik gezellig met hem mee en doen we een lange dag Milaan... Niet verkeerd, naar wij dachten...
Gister trouwens ook nog een nieuwe pizzeria op de hoek van de straat gevonden. Voor een euro of 4 heb je een erg smaakvolle pizza, dus je weet waar ik de komende dagen te vinden ben!
Vandaag is het weer helemaal opgeklaard. Het is strakblauw en heerlijk zonnig! Lekkerrr.
Ik ga er weer een trui aan breien, want ik ga zo mijn bed opzoeken. Even de gebruikelijke siesta doen hier...
Bedankt voor al die steunen in de rug uit Nederland... Blijf berichten sturen, want die lees ik het liefst. En bel me nog een keertje op... want dat vind ik gezellig!!
Dag lieve mensen... Heel veel plezier in Ollanda en wees niet bang... ik vermaak me hier tot op heden PRIMA!...

Ciao... Grande Baccio!!

Tais...

PS. Foto's komen er aan. Ik moet alleen even wat extra fotoruimte bijkopen en mn kabeltje meenemen, zodat ik mn foto's van mn camera kan halen...

  • 10 Oktober 2005 - 13:37

    Esther:

    doe maar zuinig met je woorden.. nee heel leuk om zo veel van j te lezen! klinkt goed je weekend! ik krijg nu ook een paar capoeira lessen, als voorbereiding op Brazillie dus ik daag je uit voor als je weer terug bent in Kikkerland, ik ben hard bezig met me profielwerkstuk doe het waarom de vredesacties van de VN in Afrika mislukken. en geheel in het engels best pittig... ik kijk al uit naar je volgende bericht! ciao! kuss Es

  • 11 Oktober 2005 - 11:56

    Tina:

    Lieve Thijs, dat is inderdaad een probleem voor jou, als 19-jarige. Alhoewel het wel een luxe probleem is. Mijn advies: Laat ze vooral weten dat je toch elke dag met heel veel plezier naar school gaat en dat je al heel goed de taal beheerst, als dat zo is natuurlijk. Voorts kan je af en toe een vis uitgooien dat het zoooo leuk is dat 4 maanden eigenlijk te kort is, vervolgens een baan zoeken, bij bijvoorbeeld een pizzeria, waardoor je niet alleen geld uitgeeft, maar dat er ook nog binnen komt(en nog gratis pizzas ook), zodat je eventueel langer kunt blijven op eigen kosten. Dit werkt vaak, want ouders vinden het al fantastisch, en knap, dat je zelf zoveel verdiend dat ze dan vanzelf zeggen: "ach joh, je hebt zo gespaard, dat betalen wij wel". En tot slot natuurlijk wel even thuis komen voor de kerst wat je toch wel doet. Voor de rest gewoon genieten van deze heerlijke onbezonnen tijd!!! love, Tina

  • 11 Oktober 2005 - 12:23

    Petra,Ferenc, Gabor:

    Het blijft leuk je berichten te lezen. En wij maar denken dat die italianen zo netjes zijn. Tjonge leuk uitgaan zo.
    Die Manuel klinkt als....een tweede Thijs. Altijd gezellig zo'n persoon er bij te hebben. Praten jullie tegen elkaar nu meer in alle verschillende talen, of proberen jullie onderling ook nog in het italiaans wat te brabbelen? En? voel je je al een beetje Capoeira maister?
    Gabor heeft helaas zijn voetbal wedstrijd, waarvan hij overtuigd was te winnen, met 1 puntje verschil, verloren. Maar hij heeft goed verdedigd! Het is toch altijd weer verrassend te zien als hij met zijn 'linkse schop'iemand voorbijgaat,die verwacht iets van rechts te krijgen. Onze snotbacil is het huis uitgevlogen. Hij mompelde iets van mug en richting warmere oorden......
    Dus het gewone arbeidzame leven is hier weer in volle gang. Ferenc besloot voor de verandering vandaag maar eens gebruik te maken van de mogelijkheid om file te rijden, en heeft de auto richting Arnhem geduwd, alwaar hij een vreselijk ouwehoer vergadering zal hebben. Maar goed soms moet je er wat voor over hebben om geld op de plank te krijgen. Max geniet van de zonnestralen die vandaag in overvloed de kamer in schijnen. Hij heeft onlangs een bal cadeau gehad, sindsdien verlaat die bal zijn bek niet meer. Of hij nu slaapt, of wandelt. Eten heeft hij geen tijd voor, plassen kan nog net. Ik denk dat hij verliefd is...
    Petra lijdt vandaag een vreselijke dag van koffie, vriendinnen en lekker in de zon zitten, dit alvast ter voorbereiding van de rest van de drukke week.
    Nou lieve Thijs, blijf genieten! Want het klinkt toch wel allemaal als een heerlijk tijd, ondanks dat er wellicht ook moeilijke minuten tussen zitten. Kus van ons allemaal.

  • 15 Oktober 2005 - 09:12

    Joris:

    ties geile donder
    prettig mooi daar in italie
    kom ook eens kijken in australie
    www.stijnpars.waarbenjij.nu
    spreek je
    adivideci laf u kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 December 2005

Hup Holland

15 December 2005

Vertrek

13 December 2005

Grote wasjes, kleine wasjes

06 December 2005

Terugkomst

04 December 2005

Nieuwe Oude Foto's
Thijs
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 30452

Voorgaande reizen:

24 September 2005 - 17 December 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: