Koeien op zolder en meubels op het dak!! - Reisverslag uit Rome, Italië van Thijs Roosendaal - WaarBenJij.nu Koeien op zolder en meubels op het dak!! - Reisverslag uit Rome, Italië van Thijs Roosendaal - WaarBenJij.nu

Koeien op zolder en meubels op het dak!!

Door: Ties

Blijf op de hoogte en volg Thijs

01 December 2005 | Italië, Rome

Eey Deltawerkers,

Een vriendelijk doch dringende oproep aan alle watertechneuten, watermanagers en andere waterrakkers zich onmiddelijk te melden: DE TIBER GAAT OVERSTROMEN!!
Een kleine toelichting: De Tiber is de rivier die door Rome stroomt. Om de Tiber is het oude Rome gebouwd. Kortom, het oude centrum ligt er omheen. Het vaticaan is in de buurt en in de Tiber zijn een aantal mooie bouwwerken op eilanden geplaats. Maar aangezien het al een week lang regent, of met bakken tegelijk naar beneden komt staat het water in de Tiber het hoogst sinds 50 jaar. En dat niet alleen, er wordt gevreesd dat de er een hoop keldertjes gaan onderlopen als het zo doorgaat. Laat het weerbericht voor de komende dag nou regen aangeven. Nou, benedictus, voetjes van de vloer en zet je koeien maar op zolder te grazen! Ik hoop dat al die kitch vanzelf het vaticaan uit drijft, zal aardig wat centjes opleveren als ik daar net sta met mijn visnetje! Kunnen die pakistani eindelijk eens wat anders dan paraplus verkopen: Vaticaan-visnetjes. Oohjah, zwemvesten in de vorm van het heilige kruis, zouden ook gretig aftrek kunnen vinden! Maar oma's, tantes, ooms, vaders, moeders en alle andere mensen die zich nu zorgen beginnen te maken. Ik heb mijn zwemdiploma, ik woon op de 2e verdieping en mijn apartement is een heel eind uit de buurt van de Tiber, dus wees gerust!!
Ik heb helaas wel mijn zwembroek weer met paps en mams mee terug gegeven, maar ik hoorde dat het water niet om te drinken is, dus HELAAS, Calvé pindakaas, Ties gaat alleen kijken...
En dan schakelen we nu over naar de Thijskampjes met ander nieuws:

Zoals eerder al in deze rubriek gemeld is, ben ik zondag naar Roma - Fiorentina (dat zijn 2 voetbalteams, voor de ECHTE kneuzen onder ons... maar die wil ik eigelijk niet op deze site! WEGWEZEN JIJ!) geweest. Einduitslag: 1-1 en een behoorlijk boeiende partij! Ik heb me in ieder geval vermaakt en achteraf was iedereen redelijk tevreden met de einduitslag, ondanks dat Roma in het eind nog een aantal goede mogelijkheden had om de partij winnend af te sluiten.

Maandag is de schoolweek weer begonnen, maar dat is gewoon niet leuk meer. Ik als noorman en wandelende kachel ben gewend aan kamertemperaturen van rond de 18 a 19 graden. Maar in de klas stoken ze op tot ergens boven de 30 graden, alhoewel, zo voelt het. En nog klagen dat het koud is, MET EEN JAS AAN!!...Ik zit me daar in een t-shirtje elke dag weer de plekken te zweten en iedereen kijkt me verbaasd aan als ik wat verkoeling wil. Moord en brand als ik het raam voor een halve minuut open... AARGHH. Niet verwonderlijk dat het raam binnen 5 seconden weer dicht is, als er maar 3 mannen tegen 10 vrouwen zijn en er een lerarES voor de klas staat...

Speciale mededeling voor feminist, socialist en dichte mist Sarah: Zoals ik je al zei, als een werknemer tussen een man en een vrouw kiezen kan, zal hij zeker voor een man moeten kiezen. Gezien de torenhoge stookkosten zijn vrouwen veel minder geschikt een bedrijf financieel stabiel te houden. Eigelijk zijn het vreselijk onderontwikkelde creaties, die alleen maar lopen te zeuren dat ze het koud hebben en daarbij is het ook minder goed mogelijk onder warme omstandigheden scherp na te denken! Hierbij haalt ze ook de arbeidsproductiviteit van alle op de werkvloer aanwezige mannen omlaag en dit zal resulteren in een, als de verdere omstandigheden gelijk blijven, lagere omzet. Dus als je het allemaal goed bekijkt, maken vrouwen de economie kapot. Kan de Feministische VolksPartij meteen ook niet meer voorzien worden van subsidie, zal je Pedagogisch instituut niet meer financieel ondersteund worden en is het onmogelijk alle sociale ideeen te ontwikkelen! Kortom, een grote wanhoop. Bah

Maar alle gekheid op een stokje, ik word er allemaal niet zo vrolijk van. Verder is het nog steeds goed op de centen letten geblazen. Mijn budget is niet meer toereikend voor enige investering en dus is het een soort Expeditie Romason geworden. Niks 5 sterren restaurant meer...

Extra mededeling voor de minder creatieven onder ons: Ik neem geen opdrachten tot het maken van een sinterklaasgedicht meer aan. Ik heb me de rijmeritus geschreven en de hoeveelheid gebruikte pennen en papier is ondertussen niet meer te tellen. Voorlopig ben ik nog zoet genoeg met het afmaken van de vele binnengekomen gedichtverzoeken. Kerstgedichten mogen wel, maar daar zal ik pas na sinterklaas aan kunnen beginnen. Ook zal ik een uurloon van 15€ per uur moeten rekenen. Al is het alleen maar om het gebruikte materiaal. Wij vragen hiervoor uw begrip en raden u aan contact op te nemen met dichtpiet of een ander rijmmedium! Alvast bedankt!

Ik heb wel weer genoeg geschreven voor vandaag. Veel plezier nog in Holland en ik neem aan dat de voorbereidingen voor het ontvangstcommité al in vergaand stadium van ontwikkeling is?!
Adios amigos!

Tietenpiet

• 01 December 2005 - 17:15

Dichte Mist Saar!:

hahahha dat stukje is echt te mooi, ouwe VVD'er van me ;)! Ik zal het even nader toelichten: vrouwen hebben een warmere lichaamstemperatuur dan mannen dus dan is de omgeving sneller koud voor ons! Waarom denk je anders dat wij vrouwen, mannenharten in brand kunnen laten gaan? Dat wij vrouwen, mannen met onze charmes kunnen inpakken? WE ARE HOT!!!
    Nog een leuke feitje: ik loop nu stage op een Naschoolse Opvang en daar is een jochie van 5 genaamd: TIES! Haha Laters! Kus
    Saar

• 02 December 2005 - 12:51

Ties:

Ben geen VVD'er...
    PVDT (Partij Van De Toekomst) heeft mijn voorkeur...

• 02 December 2005 - 17:26

Sunshine:

yo tieskaa, wow nog 2weekjes en dan ben je weer back in nl! De dag dat jij terug komt heb ik ook minerva gala(!) dus moet even kijken of ik je kan verwelkomen op da airport, ik ga iedergeval mijn best doen want ik vertrek de week erna alweer naar Guadeloupe...weg uit de kou hier! viel Spass noch in Italy. kus

• 03 December 2005 - 16:09

Anton:

Waar haal je al die text toch altijd vandaan, je zal geen duim meer over hebben zeker!
    Ik heb alleen geen zin om die wasmachine helemaal naar italiË te brengen, gek die je bent :P, zo te horren ben je weer snel terug, dus maak het beste er nog van die laatste weekjes ook al is er een kans dat je de laatse dag niks meer kan eten!