Broek uit... - Reisverslag uit Rome, Italië van Thijs Roosendaal - WaarBenJij.nu Broek uit... - Reisverslag uit Rome, Italië van Thijs Roosendaal - WaarBenJij.nu

Broek uit...

Door: Ties

Blijf op de hoogte en volg Thijs

14 November 2005 | Italië, Rome

Of beter gezegd... broek aan... Want door toedoen van mijn, oh zo geliefde, ouders loop ik weer in het nieuw rond. Ik ben namelijk trots bezitter van een nieuwe broek met bijpassend shirt... en zoals sommige dat waarschijnlijk wel weten vind ik dat behoorlijk "broekverlagend"!! (uitleg: Een creatieve combinatie van "Sfeerverhogend" en broek uit (iets wat door meerdere mensen als een positief feit word beschouwd))
Even een kleine update van de ondernomen activiteiten: Ik heb het een tijdje wat rustiger aan gedaan. Heb heel veel voetbal gezien, wat meer geslapen en iets meer geconcentreerd op school.
Verder weinig boeiends te melden... behalve dat ik al een week alleen in huis ben en ik kan EINDELIJK (het heeft anderhalve maand en 100x vragen gekost) strijken!! Yeaah.
Ik heb verder weinig lust om te typen, dus ik zal eventjes een klein verslag van de activiteiten met mn ouders voortbrengen.
Afgelopen donderdag ben ik gelijk uit school richting vliegveld gegaan. Daar heb ik mijn ouders opgehaald en ze naar hun hotel gebracht. Van daaruit heb ik ze naar mijn appartement geleid en alle meegeomen hollandse kost opgeborgen. Ik geniet van de pepernoten, kaas, stroopwafels, pindakaas en drop! Alleen een lekkere kroket of een frikandel speciaal ontbreekt... En natuurlijk mijn dagelijkse plakje spacecake bij de thee mis ik ook. Verder heb ik weer heel wat te lezen en heb ik ze meteen ook maar alle spullen die ik niet meer gebruik meegegeven. Het word hier s avonds langzaam aan een stuk kouder, dus ik gebruik mijn korte broeken en dergelijke niet meer...
Daarna Trevi fontein bij nacht laten zien en heerlijk gegeten in een week daarvoor ontdekte spaghetteria. Alwaar zich een menu met ongeveer 100 verschillende sauzen, die stuk voor stuk overheerlijk zijn, bevind. Vrijdag naar school geweest en daarna mijn ouders meegesleept naar het colosseum en s avonds in een ander restaurant gegeten met een hoop lekkernijen. Zondag in het huis van een enge man geweest. Paus benedicTies (what's in a name) was echter net naar de supermarkt om een pak koffie en spritsen te halen toen wij aankwamen. En aangezien we ook nog het prachtige uitzicht over rome uit de Koepel wilde zien en de sixtijnse kapel wilden bezoeken hadden we geen tijd om op hem te wachten. De rij naar het Musei Vaticana (alwaar zich de door Michelangelo (nee niet die Hero Ninja Mutant Turtle) beschilderde sixtijnse kapel bevind) was echter een paar kilometer lang. Eerst dus maar een kopje koffie drinken. Voor het nietige bedrag van 4 euro per koffie. Valt mee dus. De rij stond ondertussen van het Sint Pieter totaan het Vaticaan museum (wat zeker enige kilometers is :|, dus wij zijn van de andere kant aangesloten). Na een minuut wachttijd waren we binnen, maar waarschijnlijk kom ik nu niet meer in de hemel. Daarom leef ik hier ook zo paradijslijk en geniet met volle teugen. En ach jah... al die duizende blonde maagden die voor niks in de hemel op mij wachten kan je op aard ook wel vinden, hoe komen ze anders in het paradijs?.
Die avond weer eventjes bij de trevi spaghetteria gegeten en voetbal gekeken met manuel. Nederland stond bij aankomst al 3-1 achter dus heb ik zwitserland-turkije maar gekeken. Daarna nog even uitgeweest om vervolgens weer laat in bed te duiken. Zondag was de bedoeling naar Forum Romanum te gaan, maar dat ging niet omdat we te laat arriveerden. Dus toen maar wat wijnbars getest en daarna wederom heerlijk gegeten. Het was wel weer even leuk om mn ouders over de vloer te hebben en natuurlijk 4 dagen gratis te kunnen leven. Fijn
Frum: Mijn nieuwe nummer is +39334912059 sms maar raak...

De groeten uit Rome en foto's komen er aan!!

Deeee ballen

ps. Ik denk dat ik hier wel een sport heb gevonden. Ik ga al die bloedzuigende pakistani, die met hun rozen bij de trevi fontein elke foto willen verpesten, in de fontein gooien. Lijkt me wel een mooie bezigheid... je oefent zowel Spierballen als conditie, want een hele horde pakistani achter je reet (en nee deze komen je echt niet achterna om je vergeten wisselgeld te brengen voor de paketten hashies die je net aangeschaft hebt) aan zorgt ervoor dat je wel wilt rennen...

Keizer Tizo (persoonlijke variatie op Keizer Tito) heeft gesproken... UCH

  • 14 November 2005 - 15:17

    Ties:

    FIRST POST...

    YEAAAH...

    :)

  • 14 November 2005 - 15:25

    Ties:

    SECOND POST!!

    YEAAAH...

    :D

  • 14 November 2005 - 17:58

    Fleur:

    ey lekkere stoot van me, je zuster hier. Even een kort berichtje voordat ik naar hockey moet haasten. Eigenlijk heb ik je niks te melden... :P Ik heb btw mijn certificaat nogsteeds niet bemachtigd aangezien ik druk druk druk aan het leren ben voor mijn pw week... Aangezien je nog geen reacties hebt gekregen dacht ik dat je het wel leuk zou vinden als ik je dit even zou medendelen. Dikke smakkert op je bil, Kus Fleur xxx

  • 14 November 2005 - 18:28

    Saarrrr:

    Wat nice dat je daddy en mammie kwamen!haha strijken..wat ben je ook een ijdeltuit!Word straks lachen in Zuid-Afrika!Ha maar dus weer stylo nieuwe kleding gekocht? Trouwens wist je dat het woord 'stielo' in het woordenboek gaat komen? Haha lachen toch alleen dat schtijf je toch zo: 'stylo' maar goed wanneer komen de pittige details van de ladys? Kan ook via mail!!!
    Hou je haaks ouwe rakker,
    kus Saar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 December 2005

Hup Holland

15 December 2005

Vertrek

13 December 2005

Grote wasjes, kleine wasjes

06 December 2005

Terugkomst

04 December 2005

Nieuwe Oude Foto's
Thijs
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 30450

Voorgaande reizen:

24 September 2005 - 17 December 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: